STRATEGI MENINGKATKAN DAYA INGATAN.  

Thursday, March 22, 2012

SK Jaya Setia: STRATEGI MENINGKATKAN DAYA INGATAN.:

Manusia mempunyai keupayaan untuk me-ngingat yang agak terbatas.  Tidak semua perkara yang memasuki ingatan kita kekal dalam ingatan.  Akan tetapi, manusia boleh meningkatkan kema-hiran mereka untuk mengingat melalui latihan dan cara yang sistematik.  Berikut disenaraikan cara dan strategi cara dan strategi yang boleh dicuba untuk meningkatkan daya ingatan.

sila KLIK tajuk / link di atas untuk baca lebih lanjut

AddThis Social Bookmark Button
Email this post


Tips Menghadapi Exam UPSR, PMR, SPM  

Tuesday, March 20, 2012

Ami Amran's Blog!: Tips Menghadapi Exam:

Bila seminggu nak peperiksaan pastinya masa semakin suntuk. Maka sangat penting untuk kita membuat ulangkaji lebih pantas tetapi member kesan. Membuat ulangkaji pantas ini boleh dilakukan dengan membuat nota ringkas, nota poket, nota formula berkait, mencari keutamaan subjek serta membaca soalan lepas beserta membaca skema jawapan. Hal ini penting kerana dengan membaca skema jawapan secara tidak langsung menggalakkan penerokaan ilmu secara menyeluruh walaupun ianya tidak terperinci.

sila KLIK tajuk / link di atas untuk baca lebih lanjut

AddThis Social Bookmark Button
Email this post


KHASIAT DAN KEBAIKAN KISMIS UTK MENINGKATKAN DAYA INGATAN  

Monday, March 12, 2012

Mehr Dates 2012: KHASIAT DAN KEBAIKAN KISMIS@RAISINS - JUAL KISMIS ...:

Kismis dihasilkan daripada proses penghidratan ke atas buah anggur samaada penghidratan menggunakan cahaya matahari ataupun menggunakan ketuhar. Antara jenis2 kismis yang popular adalah Sultana, Malaga, Monukka, Zante Currant, Muscat dan Thompson seedless.Perlu di fahami HPA menyediakan terbaik kismis hitam yang tidak campur sulfur (belerang) semasa proses pengeringan asli di bawah matahari untuk lebih vit.E ..Kismis mempunyai saiz sebesar batu kerikil dan mempunyai kedutan yang menyeliputi isinya yang kenyal. Ia juga mempunyai rasa yang manis seperti gula. Kismis selalunya berwarna perang dan biru seakan hitam. Nama saintifik bagi kismis adalah Vitus vinifera. Antara khasiat kismis adalah seperti berikut :

sila KLIK tajuk / link di atas untuk baca lebih lanjut

AddThis Social Bookmark Button
Email this post


Kenali Asasi Pintar UKM  

Friday, March 02, 2012

Selamat Datang Ke Chubby Itu Menarik:


Assalamualaikum...

Yehaaa.. Malam2 hari ini ingat nak kongsi sesuatu untuk budakbudak lepasan SPM 2011. Well, bertuahlah korang yag dapat masuk Asasi Pintar UKM ni. Aku baca pun jeles kot. Haha. Abaikan. Meh kita baca dulu yang kat bawah nih.


Apa itu asasi Pintar?
Pihak UKM telah memintaPusat PERMATA pintar negara untuk mengendalikan program asasi Pintar yang telah dimulakan pada 20 Jun 2010 dengan pelajar permulaan seramai 250 orang tajaan JPA.


sila KLIK tajuk / link di atas untuk penerangan lebih lanjut

AddThis Social Bookmark Button
Email this post


Design by Amanda @ Blogger Buster